Co robić, gdy zginie telefon – poradnik

/

Chyba każdemu z nas przydarzyła się sytuacja, kiedy to zdaliśmy sobie sprawę z tego, że najprawdopodobniej nasz telefon komórkowy właśnie gdzieś się zgubił. Co więcej, obawy wielu osób w tym wypadku się potwierdziły, a popularnej komórki nie udało się już odnaleźć. Co trzeba zrobić w takiej sytuacji? Po pierwsze nie należy wpadać w panikę.

Przezorny zawsze ubezpieczony

Dopóki nie przytrafi się nam kradzież telefonu komórkowego nie zastanawiamy się nad tym, czy przed takiego rodzaju zdarzeniami można się zabezpieczyć. Tymczasem jest to podejście niesłuszne, które sprawia, że w razie kradzieży sami siebie skazujemy na zbędne nerwy. O ewentualnej kradzieży warto pomyśleć jeszcze zanim weźmiemy telefon do ręki. Można zadbać na przykład o to, aby w razie kradzieży telefon był dla złodzieja zupełnie bezużyteczny. Takie rozwiązania oferuje większość operatorów komunikacyjnych. Popularnością cieszą się także usługi lokalizacji, które wybierane są bardzo często. Dobrym rozwiązaniem są także aplikacje pozwalające na zdalne zarządzanie telefonem.

Porządne oprogramowanie systemowe 

Kiedy zorientujemy się, że nie mamy telefonu, możemy skorzystać z oprogramowania, które powiązane jest z używanym przez nas systemem operacyjnym. Rozwiązania umożliwiające szybkie namierzenie telefonu przygotowały Windows, Android oraz iOS. Z jego pomocą można nie tylko namierzyć telefon, ale również wykonać połączenie, a nawet wyczyścić dane.

Internetowe usługi lokalizacyjne

Kiedy system operacyjny zawiedzie, można sięgnąć po Internet, w którym nie brakuje witryn pomagających w zlokalizowaniu telefonu komórkowego. Rzecz jasna nie wszystkie działają tak, jak to opisano. Niektóre z nich mogą wiązać się nawet z dodatkowymi kosztami. Wystarczy jednak znaleźć wiarygodną witrynę, ale ustalić w jakim miejscu znajduje się nasz telefon.

Policja

Kiedy żadne z przedstawionych powyżej rozwiązań nie okazało się skuteczne, nie należy zastanawiać się tylko czym prędzej zgłosić ten fakt na Policję. Tyczy się to przede wszystkim osób, które korzystają z usług abonamentowych.